گیاه بابا آدم

باباآدم، گیاهی زیبا با برگ‌های غول‌پیکر

باباآدم (غول تارو)  Alocasia macrorrhiza با زیبایی چشمگیر و با برگهای غول پیکر خود ، یک گیاه چند ساله همیشه سبز ریزوماتیک است که برای  ایجاد جلوه ای شاداب و جذاب به باغ ها و خانه ها عالی است. این گیاه بومی سریلانکا و هند است و از طریق آسیای جنوب شرقی به کل جهان معرفی شده است، که این روزها به یک گیاه خانگی زینتی محبوب تبدیل شده است. برگهای سبز ضخیم ، رگبرگ برجسته  و شبیه گوش فیل از ویژگی های متمایز باباآدم است که بر روی ساقه های سفت و محکم (دمبرگها) قرار دارد که به طور عمودی از تنه‌ای قائم و محکم بیرون زده اند. این برگ ها می توانند به طول 90-180 سانتی متر و عرض  60-120 سانتی متر برسند. آنها در پایه های خود به شکل پیکان هستند و برخلاف برگهای کلوکازیا که به سمت زمین افتاده و به سمت زمین نشانه می روند ، راست ایستاده و به آسمان اشاره می کنند.

شکوفه باباآدم

شکوفه های زیبای باباآدم

شکوفه هایی که یادآور گل های سوسن کالا هستند ، شامل یک اسپاتیک و اسپادیکس سبز مایل به زرد هستند. شکوفه ها در زمان خاصی ظاهر نمی شوند و در طول سال به طور متناوب شکوفا می شوند. بوته گیاه باباآدم تا ارتفاع بین 360-450 سانتی متر و عرض 180-240 سانتی متر رشد میکند.

باباآدم در خاکهای غنی از نظر ارگانیک ، مرطوب و در سایه بیشتر بهترین عملکرد را دارد. مراقب باشید؛ برگها اغلب در معرض آفتاب کامل می سوزند. گیاه باباآدم نیاز به آبیاری و کوددهی منظم دارد و باید آبیاری را در زمستان کاهش دهید.

آیا باباآدم یک گیاه سمی است!؟

مراقب باشید! تمامی قسمتهای این گیاه حاوی بلورهای اگزالات کلسیم هستند که برای دهان و مری تحریک کننده‌اند. باباآدم ها برای سگ و گربه سمی هستند.

گیاه بابا آدم1

رطوبتاین گیاه کمی بیشتر از گیاهان دیگر به رطوبت نیاز دارد. ممکن است لازم باشد با مه پاش سطح رطوبت را در محلی که باباآدم قرار گرفته، افزایش دهید.روش تکثیرتکثیر این گیاه از طریق پاجوش انجام می شود.


دما برای سالم نگه داشتن این گیاه ، آن را در محیط گرم در دمای بین 18 تا 24 درجه سانتیگراد در طول سال نگه دارید.
نور نور متوسط اما غیر مستقیم. این گیاه در شرایط تابش مستقیم خورشید در تابستان نیاز به سایه‌بان و رطوبت کافی دارد.
آبیاری خاک را همیشه مرطوب نگه دارید و در زمستان آبیاری بسیار کمتری نیاز است.
خاک مخلوط خاک گلدانی با زهکشی زیاد که محتوی پرلیت، کوکوپیت و یا پیت ماس موجود در مجموعه گل صحرا باشد.
تعویض گلدان می توان گلدان بابا آدم را هر بهار مجدداً تعویض کرد، اما فقط در صورتی که ریشه پر کرده باشد آنگاه می توانید از گلدان یک سایز بزرگتر استفاده کنید
کود دهی از بهار هر 2 هفته یکبار با کود کامل موجود در مجموعه گل صحرا که رقیق شده باشد، گیاه را تغذیه کرده و در اواخر تابستان متوقف کرده سپس در ابتدای بهار دوباره شروع کنید
به این مطلب امتیاز دهید.
5/5

اشتراک گذاری مطلب

WhatsApp
Email

محصولات

پست های اخیر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا